26 Ocak 2015 Pazartesi

Maksimalizm ile Minimalizme Kafa Tutmak



Maksimalizm Nedir?



Maksimalizm adından da anlaşılacağı gibi minimalizme tepki olarak doğmuştur. Minimalizmde ne kadar yalın tasarımlar ve sadelik ön plandaysa; maksimalizmde de bir o kadar karışıklık ve aşırılık vardır.

Minimalizmin temel görüşünü yansıtan "Less is more" (az çoktur) sözünü hepimiz biliyoruz. Fakat Mies van der Rohe'a Robert Venturi'den cevap gelmesi gecikmemiş:

Less is a bore ( Az sıkıcıdır )

Minimalizm felsefesi, işlevsiz her öğeden kurtulmayı amaçlar.
Süssüz ve sade mekanlar ister. Fakat böyle mekanlarda kendi kişiliğini yansıtamayan insan ruhu, maksimalizmde bulmuş mutluluğu. :)


Herhangi bir kural, düzen, uyum gözetmeden birleştirmeyi esas alan maksimalizm aynı zamanda cesaret de ister.

Cesaret deyince de aklıma maksimalist tarzı ile IRIS APFEL geliyor. 


“Benim için kişisel stilin anahtarı aksesuarlarda yatıyor. Bir arkadaşım büyük gözlüklerim ve bilekliklerimin benim imzam olduğunu söyledi. Çantalarıma, kemerlerime, bileziklerime bir servet yatırdım ve onlarsız ben bir hiçim çünkü bir aksesuar bütün bir kombinin havasını değiştirebilir.”


Dövme Tasarımlarında Maksimalizm



Oje tasarımlarında maksimalizm



Vee küçük bir test. Bakalım anlatabilmiş miyim?
Sizce hangisi maksimalist? :p




1 yorum:

  1. Gerçekten tebrik ediyorum sizi o kadar hoş yazmışsınız ki okurken hem eğlendim hem de çok iyi anladım .Teşekkür ederim anca bu kadar iyi anlayabilirdim.

    YanıtlaSil