21 Şubat 2015 Cumartesi

Daniel Libeskind'ten Etkilenerek Yüzey Tasarlamak

2.sınıfta grafik ve model anlatımı dersinde bir yapının planından yüzey tasarlamamızı istemişlerdi.

Daniel Libeskind hayranı olan ben, tabiki de onun yapılarından birinin planını seçecektim :)


Berlin Yahudi Müzesi ( the Jewish Museum )


Berlin Yahudi Müzesi planından yola çıkarak tasarladığım yüzey çalışmam

Daniel Libeskind'in çarpık çurpukluğunu çok seviyorum. :)
Literatürde buna dekonstrüktivizm deniyor fakat ben çarpık çurpuk demeyi tercih ediyorum. Bunun kesinlikle dekonstrüktivist derken (hatta diyemezken) zorlanmamla alakası yok.


Daniel Libeskind bu eseriyle kalbimde taht kurmuş kural tanımayan, sivriliklerle, açılı ve kırılmış üçgenlerle konuşan bir mimardır.
Konuşan diyorum çünkü yapılarında hep bir şeyler anlatır.



Yapılarındaki kırıklıkların, dekonstrüktivist etkilerin ( çarpık çuprukluğun) sebebi olarak tarihi gösterir.
Daniel Libeskind, Berlin Yahudi Müzesi ile çok etkili anlatmıştır soykırımı. Özellikle yukarıdaki fotoğrafta ölümü hissediyorum. Çıkış yok, sadece biraz ışık..


Üçgenleri Daniel Libeskind'ten daha iyi kullanan birini daha görmedim. Düşündüm de tabi bu benim cahilliğimden de kaynaklabilir. :)
Ama olsun. Ben yine de tüm mükemmel mimarları tanıyormuş gibi Daniel Libeskind'ten başka üçgenlerle arası iyi olan bir mimar olmadığını söyleyeyim.


Bizim geometri ve üçgenlerden anladığımız buyken


adam üçgenleri şaha kaldırmış resmen.
Adam dediğim de Daniel Libeskind yalnız. Sanki okul arkadaşım.

Daha fazla kıskanamayacağım gidiyorum ben.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder